«شهر گربه‌ها ۲» اثر سید جواد هاشمی در راه اکران درگذشت «ادنا اوبرین»، نویسنده رمان‌ «دختران روستایی» فیلم‌سازان ایرانی برنده جوایز «گلدن گلوبال» شدند چرا مهران مدیری در سینما به اندازه تلویزیون موفق نیست؟ فروش ۴٣٨ میلیون دلاری در افتتاحیه | وقتی «ددپول و ولورین» گیشه را تسخیر می‌کند مرتضی سرهنگی در بیمارستان بستری شد + علت سریال «تا ثریا» اثر سیروس مقدم در تلویزیون+ زمان پخش صوت | دانلود تک‌آهنگ جدید برادران سعیدی با نام «دل بدون تو» انتشار فراخوان هشتمین سمینار علمی پژوهشی تئاتر مقاومت «رودخانه» تئاتر جدید محمد نیازی، روی صحنه «ارجمند» | تجربه‌ای متفاوت با کاراولی‌ها حال وخیم «فتح‌الله طاهری»، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون «محمدتقی غیاثی»، منتقد ادبی و مترجم، درگذشت عمو قناد: مایلم در شبکه نمایش‌خانگی برای بچه‌ها برنامه بسازم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ تئاتردرمانی با درد، رنج، امید و عشق | گفتگو با عوامل «مهمانی خانه ما» اثر حمید کیانیان
سرخط خبرها

«رودخانه» تئاتر جدید محمد نیازی، روی صحنه «ارجمند» | تجربه‌ای متفاوت با کاراولی‌ها

  • کد خبر: ۲۴۱۷۱۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
«رودخانه» تئاتر جدید محمد نیازی، روی صحنه «ارجمند» | تجربه‌ای متفاوت با کاراولی‌ها
کارگردان نمایش رودخانه گفت: با توجه به هنرجو بودن بازیگران امیدوارم اجرای خوبی داشته باشیم و تیم نمایش رودخانه بتواند تجربه خوبی کسب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد نیازی که زمستان سال گذشته با نمایش «سرگذشت طبقه دوم» بر روی صحنه تئاتر رفت و با استقبال مخاطبان رو‌به‌رو شد، اکنون قرار است از روز پنج‌شنبه، ۱۱مرداد، نمایش جدید خود به نام «رودخانه» را روی صحنه تماشاخانه ارجمند بببرد. آغاز اجرای این نمایش، بهانه گفتگوی ما با این هنرمند جوان مشهدی است.

«رودخانه» تئاتر جدید محمد نیازی، روی صحنه «ارجمند» | تجربه‌ای متفاوت با کاراولی‌ها

محمد نیازی با اشاره به جزئیات نمایش رودخانه می‌گوید: رودخانه، نمایشی کارگاهی بوده و هنرجویان آموزشگاه کربن بازیگران این نمایش هستند. این نمایش به عنوان کار پایان دوره هنرجویان قرار است از پنج‌شنبه ۱۱ مرداد بر روی صحنه رود. هنرجویان این آموزشگاه با توجه  به آموزش‌هایی که دیده‌اند قرار است کسب تجربه کنند. لازم به ذکر است که تمامی بازیگران نمایش رودخانه کار‌اولی هستند.

وی ادامه می‌دهد: نمایشنامه این کار به قلم علی حاتمی‌نژاد است که سعی کردیم با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های هنرجویان، نمایشنامه را تنظیم کنیم. همچنین در بخش کارگردانی نیز سعی شده ظرفیت بازیگری هنرجویان دیده شود. با توجه به هنرجو بودن بازیگران امیدوارم اجرای خوبی داشته باشیم و تیم نمایش رودخانه بتواند تجربه خوبی کسب کند. حدود ۴ ماه بر روی متن تمرین کردیم تا آماده اجرا شویم که از پایان این هفته نمایش بر روی صحنه می‌رود.

با توجه به وضعیت اقتصادی و اتفاقاتی که پشت سر گذاشتیم، روز‌های پرشوری را در تئاتر مشهد ندیده‌ایم

کارگردان تئاتر نمایش سرگذشت طبقه دوم درباره موضوع نمایش جدید خود توضیح می‌دهد: نمایش رودخانه درباره نسل جوان جامعه است که اغلب دغدغه مهاجرت دارند. فرم نگارش نمایشنامه اپیزودیک بوده یعنی ما ۵ داستان را با اپیزود‌های مختلف بر روی صحنه می‌بینیم که هنرجویان اجرا می‌کنند. هنرجویان به تیم‌هایی دو تا سه نفره تقسیم شده و هر کدام با گرایش‌هایی خاص که قصد مهاجرت دارند، چالش‌هایشان را به مخاطب نشان می‌دهند.

نیازی با اشاره به وضعیت تئاتر مشهد از ابتدای سال تا کنون ادامه می‌دهد:امیدوارم تا پایان سال، اجرا‌های قابل توجهی بر روی صحنه تئاتر برود، دوباره تماشاگران با صحنه تئاتر آشتی کنند و رونق سال‌های گذشته را شاهد باشیم.

این هنرمند تاکید کرد: بخش زیاد این موارد به کیفیت آثار نمایشی بستگی دارد به همین دلیل هنرمندان باید سطح کیفیت آثارشان را تقویت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->